Gheorghe Bratianu – cinste, memorie, datorie

Adevarul ramane, indiferent de soarta celor care l-au servit. Iubesc pamantul tarii mele, asa cum ii iubesc si trecutul.

Basarabia e copilul Romaniei, copil care are nevoie de dragoste, nu de banii cu care ii multumim pt. campanie electorala, ca nu e o fata pe care vrem sa o agatam. I-am oferit dragostea mea Basarabiei in Piata Universitatii sau la orice alta manifestare am putut. In primavara, daca nu intervenea interdictia eram gata sa ma duc in Chisinau pt. a ii ajuta pe fratii mei de acolo. Sunt gata sa stau in prima linie in cazul in care romanii de pe dreapta sau de pe stanga Prutului vor sa ceara unirea Romaniei. Este datoria mea de roman, datoria mea de crestin, datoria mea de liberal.

Gheorghe Bratianu, un inaintas al crezurilor mele, a sustinut teza continuitatii romanilor in spatiul carpatico-danubiano-pontic si nu a renuntat la adevar, desi a suferit cumplit din cauza asta. Nu a renuntat omul pe care il cinstim astazi, pe 3 februarie, data in care s-a nascut, la nimic cand a trebuit sa apere dreptatea, adevarul si neamul. Desi putea sa paraseasca tara si sa scape cu viata, a preferat sa isi cunoasca sfarsitul odata cu alti inaintasi liberali sau taranisti. A lasat in urma sa atat exemplul omului politic, care imi aduce aminte in fiecare zi de ce am datoria sa duc mai departe lupta Partidului National Liberal, cat si scrierile sale, in frunte cu O enigma si un miracol istoric: poporul roman.

In momente in care avem nevoie mai mult ca oricand sa fim oameni, inchei cu vorbele omului Gheorghe Bratianu:

„Politica nu se face cu ingeri, ci cu oameni si va invit sa fiti oameni. Oameni care nu uita, oameni care isi cinstesc trecutul si oameni care apara dreptatea, oameni care nu tac in fata imposturii.”

Sursa: Alexandru Marin

2 răspunsuri to “Gheorghe Bratianu – cinste, memorie, datorie”

  1. Razvan Says:

    Din informatiile mele Gheorghe I.Bratianu s-a nascut pe 13 februarie.


Lasă un răspuns

Sociollogica

"Istoria ne legitimeaza ca singurele partide autentice de centru-dreapta", Crin Antonescu

Carl Schmitt Studien

"Istoria ne legitimeaza ca singurele partide autentice de centru-dreapta", Crin Antonescu

