Program economic liberal pentru stoparea declinului economic si de relansare a economiei romanesti pe termen mediu si lung

STRATEGIA FISCALĂ ANTICRIZĂ PE TERMEN SCURT

1.   Măsuri de relaxare fiscală pe termen scurt:
  • anularea impozitului (minim) pe profit;
  • anularea restricţiilor privind deductibilitatea TVA-ului la achiziţia de autoturisme şi a cheltuielilor cu combustibilul;
  • bonificaţii de 5% din valoarea obligaţiilor fiscale pentru contribuabilii ce îşi plătesc taxele la termen;
  • reducerea majorărilor de întârziere la plata obligaţiilor fiscale de la 0,1% pe zi la 0,03% corelat cu nivelul dobânzii de politică monetară a BNR;
  • deduceri fiscale suplimentare intr-un procent de până la 50% din valoarea investiţiilor efectuate,
  • reducerea cu 10% a contribuţiilor la asigurările sociale pentru toţi contribuabilii;
  • angajatorii care creează locuri de muncă şi angajează şomeri aflaţi de peste trei luni de zile fără un loc de muncă beneficiază de reducerea cu 50% a cotelor de contribuţii sociale
  • cotă redusă de TVA, de 5% pentru toate construcţiile şi tranzacţiile cu locuinţe noi;
2.  Măsuri pentru combaterea întârzierii efectuării plătilor în economie, inclusiv în relaţiile contractuale cu autorităţile publice:
  • Accelerarea plăţilor publice datorate tuturor operatorilor economici, dar mai ales IMM-urilor
  • ca regulă generală – în termen de 30 de zile, conform angajamentului din cuprinsul “SmallBusiness Act” – SBAE şi modificărilor aduse de Comisia Europeană Directivei 2000/35/EC privind combaterea întârzierii la plata în tranzacţiile comerciale;
  • Operatorii economici vor avea dreptul de a pretinde atât plata dobânzii de întârziere, cât şi rambursarea costurilor de recuperare;
  • Aceasta propunere vizează îmbunătăţirea fluxurilor de numerar ale operatorilor economici, care sunt deosebit de importante într-o perioadă de recesiune economică.
3.   Măsuri pentru îmbunătătirea colectării veniturilor statului.
  • Continuarea procesului de informatizare al ANAF şi finalizarea centralizării bazelor de date şi interconectarea sistemelor IT cu cele ale caselor de asigurări sociale (CNPAS, CNAS, ANOFM);
  • Consolidarea capacităţii operaţionale şi administrative a sistemelor IT şi de comunicaţii pentru toate structurile centrale şi teritoriale ale ANAF (administrare fiscală, vama, garda financiară);
  • Modernizarea şi simplificarea procedurilor de declarare şi plată a obligaţiilor fiscale, cu precădere pe cale electronică;
  • Creşterea calităţii actului de inspecţie fiscală, prin elaborarea unor ghiduri de inspecţie fiscală, care să reglementeze interpretarea şi aplicarea unitară a legislaţiei fiscale;
  • Reforma structurilor de control şi inspecţie fiscală din subordinea ANAF (inspecţie fiscală, garda financiară, antifraudă şi supraveghere vamală), eliminând suprapunerile în verificarea contribuabililor precum şi interpretarea şi aplicarea diferită a legislaţiei fiscale.
4.   Elaborarea unui nou act normativ privind colectarea unificată a impozitului pe salarii şi a contributiilor sociale (CAS, CASS, şomaj, fond de risc) şi implementarea declaratiei unice.
Principii:
  1. crearea unei declaraţii simplificate şi integrate;
  2. colectarea unică a informaţiilor pentru toate instituţiile implicate;
  3. depunerea DECLARAŢIEI UNICE şi plata obligaţiilor cuprinse în aceasta se vor face de către contribuabili numai către o singura instituţie, respectiv ANAF;
  4. circuitul informaţional va fi sub formă electronică, iar declaraţiile pe hârtie vor fi utilizate în mod excepţional;
  5. colectarea, stocarea şi comunicarea informaţiilor către casele de asigurări sociale se vor realiza de către ANAF, pe cale electronică.
5.   Măsuri pentru simplificarea administrativă şi facilitatea accesului la finantare pentru IMM-uri: simplificarea accesului la fondurile structurale europene precum şi a programelor cu finanţare naţională, cu reducerea perioadelor de analiză şi evaluarea proiectelor şi cu simplificarea raportărilor.

PROGRAMUL DE RELANSARE A ECONOMIEI ROMÂNEŞTI PE TERMEN MEDIU ŞI LUNG

Reducerea cheltuielilor bugetare prin:

  • Bugetul statului trebuie orientat spre priorităţi de politici publice transparente, în interesul contribuabililor şi nu spre clientela politicienilor;
  • Guvernul trebuie restructurat masiv. Nu avem nevoie de mai mult de 12 ministere şi 30 de agenţii guvernamentale (prin comasarea celor peste 120 existente în prezent).
  • Cheltuielile trebuie ţinute mult mai bine sub control, inclusiv printr-o reglementare care să asigure transparenţa utilizării banilor în lucrările publice, pe toată durata derulării acestora (de la atribuire şi până la finalizare);
  • Introducerea standardelor de cost si calitate si a normativelor de personal in domeniul public si privat al statului;
  • Utilizarea pe scara larga a parteneriatului public-privat (PPP).

Măsuri de relaxare şi simplificare fiscală, pentru atragerea investiţiilor străine şi crearea locurilor de muncă:

  • scăderea cotei unice de impozitare la 10% ;
  • scăderea TVA la 15% ;
  • scăderea contribuţiilor sociale cu până la 50%;
  • reduceri între 5 şi 10% pentru plata anticipată a veniturilor bugetare.

Modernizarea administraţiei fiscale şi îmbunătăţirea capacităţii administrativ – fiscale

  • Continuarea procesului de informatizare al ANAF şi finalizarea centralizării bazelor de date şi interconectarea sistemelor  IT cu cele ale caselor de asigurări sociale (CNPAS, CNAS, ANOFM);
  • Consolidarea capacităţii operaţionale şi administrative a sistemelor IT şi de comunicaţii pentru toate structurile centrale şi teritoriale ale ANAF (administrare fiscală, vama, garda financiară);
  • Modernizarea şi simplificarea procedurilor de declarare şi plată a obligaţiilor fiscale, cu precădere pe cale electronică;
  • Creşterea calităţii actului de inspecţie fiscală, prin elaborarea unor ghiduri de inspecţie fiscală, care să reglementeze interpretarea şi aplicarea unitară a legislaţiei fiscale;
  • Reforma structurilor de control şi inspecţie fiscală din subordinea ANAF (inspecţie fiscală, garda financiară, antifraudă şi supraveghere vamală), eliminând suprapunerile în verificarea contribuabililor precum şi interpretarea şi aplicarea diferită a legislaţiei fiscale.
  • Accelerarea plăţilor publice datorate tuturor operatorilor economici, dar mai ales IMM-urilor
  • ca regulă generală – în termen de 30 de zile, conform angajamentului din cuprinsul “SmallBusiness Act” – SBAE şi modificărilor aduse de Comisia Europeană Directivei 2000/35/EC privind combaterea întârzierii la plata în tranzacţiile comerciale;
  • Operatorii economici vor avea dreptul de a pretinde atât plata dobânzii de întârziere, cât şi rambursarea costurilor de recuperare;
  • Aceasta propunere vizează îmbunătăţirea fluxurilor de numerar ale operatorilor economici, care sunt deosebit de importante într-o perioadă de recesiune economică.
  • Continuarea procesului de informatizare al ANAF şi finalizarea centralizării bazelor de date şi interconectarea sistemelor IT cu cele ale caselor de asigurări sociale (CNPAS, CNAS, ANOFM);
  • Consolidarea capacităţii operaţionale şi administrative a sistemelor IT şi de comunicaţii pentru toate structurile centrale şi teritoriale ale ANAF (administrare fiscală, vama, garda financiară);
  • Modernizarea şi simplificarea procedurilor de declarare şi plată a obligaţiilor fiscale, cu precădere pe cale electronică;
  • Creşterea calităţii actului de inspecţie fiscală, prin elaborarea unor ghiduri de inspecţie fiscală, care să reglementeze interpretarea şi aplicarea unitară a legislaţiei fiscale;
  • Reforma structurilor de control şi inspecţie fiscală din subordinea ANAF (inspecţie fiscală, garda financiară, antifraudă şi supraveghere vamală), eliminând suprapunerile în verificarea contribuabililor precum şi interpretarea şi aplicarea diferită a legislaţiei fiscale.

Sursa: Partidul National Liberal

Citeste la Dreapta!

Citeste http://AliantaDreptei.wordpress.com

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Tobias Wimbauers Blog

Notizen aus der Bücherhöhle

Sociollogica

"Istoria ne legitimeaza ca singurele partide autentice de centru-dreapta", Crin Antonescu

Stelian Tănase | Stelian Tănase

"Istoria ne legitimeaza ca singurele partide autentice de centru-dreapta", Crin Antonescu

Carl Schmitt Studien

"Istoria ne legitimeaza ca singurele partide autentice de centru-dreapta", Crin Antonescu

%d blogeri au apreciat asta: