Guvernul alternativ al Partidului National Liberal

Cel mai important partid politic din Romania: Partidul National Liberal, formatiune politica care a condus Romania in perioadele 1862-1871, 1876-1888, 1895-1899, 1901-1905, 1907-1910, 1914-1918, 1918-1919, 1922-1926, 1927-1928, 1933-1937, 1944-1945, 1991-1992, 1996-2000, 2004-2008, si-a lansat astazi 16.10.2010 guvernul alternativ.

Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a anunţat lista miniştrilor nominalizaţi de partidul pe care îl conduce pentru un posibil Guvern din umbră. Postul de premier ar urma să fie ocupat de către liderul liberal.

Lista cabinetului alternativ liberal urmează să fie prezentată, miercuri 22 septembrie 2010, Delegaţiei Permanente a partidului. Potrivit preşedintelui liberal, dacă vor primi votul Delegaţiei, aceştia vor deveni miniştri atunci când PNL va accede la guvernare.

Prim-Ministru – Crin Antonescu

Viceprim-ministru, Ministrul Finantelor si Economiei

Claudiu DOLTU

42 de ani

·        Prof.Univ.Dr. ASE (Catedra de Economie si Politici Economice)

·        Director Executiv si Membru in Board Banca Mondiala, Washington DC (2006-2009)

·        Consilier Prezidential pe probleme economice (1999-2000)

·        Consilier al Guvernatorului BNR (2001 – 2003)

·        Secretar de Stat Ministerul Finantelor (2005 – 2006)

·        Subsecretar de Stat Ministerul Afacerilor Externe (2005)

Viceprim-ministru, Ministrul Educatiei si Cercetarii:

Andrei MARGA

·        Prof.Univ.Dr, Rector al Universitatii Babes Bolyai, Cluj Napoca

·        Ministru al Educatiei si Cercetarii (1997 – 2000)

·        Vicepresedinte PNL

Ministrul Afacerilor Externe:

Teodor MELEȘCANU

·        Prof.Univ.Dr, Doctor in Drept International Universitatea Geneva

·        Ministru de Externe (1992 – 1996)

·        Ministru al Apararii Nationale (2006 – 2008)

·        Ministru Ad Interim al Justitiei (2007)

·        Vicepresedinte al Senatului

Ministrul Apararii Nationale:

General (r) Corneliu DOBRITOIU

·        Universitatea Harvard, cursul „Leaders in Development Managing political and Economic Change Program” (2008)·        Scoala de Studii Navale Postuniversitare, Cursul superior de management al apararii, Monterey, SUA (2005)

·        Colegiul NATO, Cursul pentru ambasadori si generali, Roma (2004)

·        Centrul de Studii Europene de Securitate “George C. Marshall “, Colegiul de Studii Strategice şi Economia Apararii (1995)

·        Secretar de Stat MApN (2006 – 2009)

·        Seful Directiei Integrare Euro – Atlantica si Relatii Militare Internationale MApN (2001 – 2004)

·        Ofiter de Stat Major, Cartier General NATO, Bruxelles (1998 – 2000)

Ministrul Muncii, Protecției Sociale și Familiei:

Mariana CÂMPEANU

·        Ministru, Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse (2008)

·        Presedinte Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi Sociale (2007 – 2008)

·        Vicepresedinte PNL

Ministrul Sănătății:

acad. Victor VOICU

·        Secretar general al Academiei Române din 202

·        Prof.univ.dr., Universitatea Carol Davilla București

·        Director al Direcției Medicale a Ministerului Apărării Naționale

·        General de brigadă în rezervă

·        Membru a numeroase asociații profesionale europene și internaționale în domeniul toxicologiei

Ministrul Administratiei si Internelor:

Victor Paul DOBRE

·        Scoala Superioara de Administratie Roma (1998)

·        Colegiul National de Aparare (2005)

·        Secretar de Stat Ministerul Internelor si Administratiei (2005 -2008)

·        Prefect Galati (1996 – 2000)

·        Vicepresedinte CJ Galati (2004 – 2005)

·        Deputat, 2000 – 2004, 2008 –prezent

·        Presedintele Comisiei de Munca si Protectie Sociala, Camera Deputatilor

·        Vicepresedinte PNL

Ministrul Justitiei:

Radu CATANĂ

36 de ani

·        Doctor in Drept, Conf.Univ. Facultatea de Drept, Universitatea Babes Bolyai, Cluj

·        Specializari in Drept Comparat, Universitatea Cambridge, Universitatea Paris 11, Universitatea Louvain.

·        Profesor Asociat Universitatea Graz, Austria

Ministrul Infrastructurii Nationale

Eduard HELLVIG

36 de ani

·        Doctor in Stiinte Politice SNSPA,

·        Centrul de Studii Europene de Securitate “George C. Marshall “,

·        Europarlamentar, Comisia de Comert International (2006 -2007)

·        Deputat (2004 -2008)

Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale:

Aurelian PENESCU

·        Prof.univ.dr. Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, Bucuresti.

·        Vasta experienta in managementul unor companii multinationale de profil

Ministrul Culturii, Patrimoniului si Identitatii Nationale:

Mircea DIACONU

·        Profesor Universitar, UNATC

·        Director al Teatrului Constantin Nottara

·        Senator 2008 – prezent

·        Vicepresedinte PNL

Programul de guvernare il gasiti la situl Comisiilor de Specialitate PNL

Am primit un mandat din partea Delegaţiei Permanente pentru a constitui oficial Cabinetul alternativ al Partidului National Liberal. Am facut acest lucru.

Transcrierea conferinţei de presă susținută de preşedintele PNL, Crin Antonescu, 16 septembrie 2010.

„Tema acestei conferinţe de presă ţine de o altă lume decât lumea lui Băsescu şi a lui Vântu. Există şi o altă lume în România şi despre această lume şi pentru această lume vreau să discutăm în seara asta.

După cum ştiţi, în urmăcu mai bine de două săptămâni, am primit un mandat din partea forurilor de conducere ale Partidului Naţional Liberal pentru a face o propunere, pentru a alcătui o echipă care să fie supusă spre atenţie şi vot Delegaţiei Permanente pentru a constitui oficial Cabinetul alternativ al Partidului Naţional Liberal. Am făcut acest lucru. Vă voi prezenta, astăzi, practic această echipă cu care miercurea viitoare voi merge în Delegaţia Permanentă, o echipă pentru care şi din fruntea căreia voi cere votul acestui for al Partidului Naţional Liberal.

Criteriile pe care le-am avut în vedere sunt cele legate de nevoia de competenţă profesională, de credibilitate în faţa societăţii, de oameni care fac politică, nefiind legaţi sub nicio formă şi măcar la nivelul unei suspiciuni de grupurile de interese şi clientelare din toate partidele şi din clasa politică românească, inclusiv din Partidul Naţional Liberal, aşa cum, din păcate, de atâţia şi atâţia ani ne-am obişnuit. Este o premieră şi este o premieră pentru că numele pe care le voi rosti eu acum, dacă vor primi votul Delegaţiei Permanente, vor deveni miniştri atunci când Partidul Naţional Liberal va accede la guvernare. Este pentru prima dată o astfel de formă de contract şi Partidul Naţional Liberal este primul care face acest experiment, ceea ce englezii numesc, de foarte multă vreme, shadow government, un guvern din umbră sau un guvern alternativ cum îi spunem noi. Prin mandatul pe care l-am primit de la Delegaţia Permanentă, în calitate de preşedinte al Partidului Naţional Liberal, îmi asum conducerea acestei echipe şi vă prezint acum, foarte concentrat, cu câteva elemente esenţiale de CV, membrii acestei echipe pe care o voi propune miercuri Delegaţiei Permanente.

(…) Trebuie să spun că e vorba de un Cabinet care este, aşa cum am mai spus-o, concentrat, restrâns cu numai 11 portofolii.

Viceprim-ministru, Ministrul Finantelor si Economiei

Claudiu DOLTU

42 de ani

·Prof.Univ.Dr. ASE (Catedra de Economie si Politici Economice)

·Director Executiv si Membru in Board Banca Mondiala, Washington DC (2006-2009)

·Consilier Prezidential pe probleme economice (1999-2000)

·Consilier al Guvernatorului BNR (2001 – 2003)

·Secretar de Stat Ministerul Finantelor (2005 – 2006)

·Subsecretar de Stat Ministerul Afacerilor Externe (2005)

 

Viceprim-ministru, Ministrul Educatiei si Cercetarii:

Andrei MARGA

·Prof.Univ.Dr, Rector al Universitatii Babes Bolyai, Cluj Napoca

·Ministru al Educatiei si Cercetarii (1997 – 2000)

·Vicepresedinte PNL

 

Ministrul Afacerilor Externe:

Teodor MELEȘCANU

·Prof.Univ.Dr, Doctor in Drept International Universitatea Geneva

·Ministru de Externe (1992 – 1996)

·Ministru al Apararii Nationale (2006 – 2008)

·Ministru Ad Interim al Justitiei (2007)

·Vicepresedinte al Senatului

 

Ministrul Apararii Nationale:

General (r) Corneliu DOBRITOIU

·Universitatea Harvard, cursul „Leaders in Development Managing political and Economic Change Program” (2008)

·Scoala de Studii Navale Postuniversitare, Cursul superior de management al apararii, Monterey, SUA (2005)

·Colegiul NATO, Cursul pentru ambasadori si generali, Roma (2004)

·Centrul de Studii Europene de Securitate „George C. Marshall „, Colegiul de Studii Strategice şi Economia Apararii (1995)

·Secretar de Stat MApN (2006 – 2009)

·Seful Directiei Integrare Euro – Atlantica si Relatii Militare Internationale MApN (2001 – 2004)

·Ofiter de Stat Major, Cartier General NATO, Bruxelles (1998 – 2000)

 

Ministrul Muncii, Protecției Sociale și Familiei:

Mariana CÂMPEANU

·Ministru, Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse (2008)

·Presedinte Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi Sociale (2007 – 2008)

·Vicepresedinte PNL

 

Ministrul Sănătății:

acad. Victor VOICU

·Secretar general al Academiei Române din 202

·Prof.univ.dr., Universitatea Carol Davilla București

·Director al Direcției Medicale a Ministerului Apărării Naționale

·General de brigadă în rezervă

·Membru a numeroase asociații profesionale europene și internaționale în domeniul toxicologiei

 

Ministrul Administratiei si Internelor:

Victor Paul DOBRE

·Scoala Superioara de Administratie Roma (1998)

·Colegiul National de Aparare (2005)

·Secretar de Stat Ministerul Internelor si Administratiei (2005 -2008)

·Prefect Galati (1996 – 2000)

·Vicepresedinte CJ Galati (2004 – 2005)

·Deputat, 2000 – 2004, 2008 -prezent

·Presedintele Comisiei de Munca si Protectie Sociala, Camera Deputatilor

·Vicepresedinte PNL

 

Ministrul Justitiei:

Radu CATANĂ

36 de ani

·Doctor in Drept, Conf.Univ. Facultatea de Drept, Universitatea Babes Bolyai, Cluj

·Specializari in Drept Comparat, Universitatea Cambridge, Universitatea Paris 11, Universitatea Louvain.

·Profesor Asociat Universitatea Graz, Austria

 

Ministrul Infrastructurii Nationale

Eduard HELLVIG

36 de ani

·Doctor in Stiinte Politice SNSPA,

·Centrul de Studii Europene de Securitate „George C. Marshall „,

·Europarlamentar, Comisia de Comert International (2006 -2007)

·Deputat (2004 -2008)

Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale:

Aurelian PENESCU

·Prof.univ.dr. Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, Bucuresti.

·Vasta experienta in managementul unor companii multinationale de profil

 

Ministrul Culturii, Patrimoniului si Identitatii Nationale:

Mircea DIACONU

·Profesor Universitar, UNATC

·Director al Teatrului Constantin Nottara

·Senator 2008 – prezent

·Vicepresedinte PNL

 

Aceasta este echipa cu care, așa cum spuneam, miercuri, voi merge în fața Delegației Permanente și pentru care voi cere un vot. Aș dori să vă precizez, înainte de a vă invita să puneți întrebări, că acest angajament este unul nu doar în premieră, ci este unul care încearcă să schimbe modalitatea de a face politică, mentalitatea partidelor sau cel puțin a unui partid – PNL şi tipul de raport şi de contract între politicieni, aleşi, alegători şi contribuabili. Consider că în România, experienţa de a spune oamenilor şi de a şti oamenii, cei care-și dau votul atunci când și-l vor da, nu doar cine este preşedintele sau primul ministru sau şeful partidului respectiv, ci şi anume cine va fi conducătorul în plan guvernamental al unui domeniu sau altul, este o diferenţă importantă pe care celelalte partide şi PNL n-au făcut-o până acum din motive care sunt lesne de înțeles, dar cred că suntem la momentul la care, între alte numeroase mişcări curajoase, chiar dacă riscante, de reformă, trebuie să o facem şi pe aceasta.

Dacă sunt întrebări pe această temă, vă rog, vă stau la dispoziție.”

 

Întrebări mass-media

 

Jurnalist: De ce ați ales, domnule președinte, varianta cu 4 independenți? Și dacă ne puteți spune mai multe lucruri despre domniile lor.

 

Crin Antonescu: Eu o să vă pun la dispoziție și un CV și sigur e vorba, cum ați văzut, de personalități publice a căror activitate mai în detaliu … eu nu am dorit să vă rețin acum. Imaginați-vă ce ar fi fost să prezint un CV în detaliu al profesorului Andrei Marga, de exemplu. Le puteți consulta și până când Partidul Național Liberal va veni la putere și această guvernare va deveni realitate, aveți tot timpul să analizați pe toate fețele activitatea, anvergura, caracterul acestor oameni. E foarte adevărat, ați subliniat, că ministrul Finanțelor și Economiei, domnul profesor Claudiu Doltu, nu este membru al Partidului Național Liberal, este independent. Că de bună-seamă, ministrul alternativ al Justiției, profesor Radu Catană, nu este membru al Partidului Național Liberal. Că academicianul profesor doctor Victor Voicu de la Ministerul Sănătății nu este membru al Partidului Național Liberal, după cum și profesorul universitar Aurelian Penescu de la agricultură nu este membru. Acești patru oameni din Cabinetul de 12 nu sunt membrii ai Partidului Național Liberal. Acest guvern este un guvern politic prin excelență. Este un guvern susținut, dacă va fi susținut, vorbesc, evident, sub rezerva verdictului pe care forul (…) partidului îl va da. Este un guvern al unui partid. Este un guvern condus de președintele acestui partid. Este un guvern care cuprinde membrii și patru, cred, vicepreședinți ai acestui partid, dar care cuprinde și patru personalități independente, la Finanțe, la Justiție, la Sănătate și la Agricultură. Și asta se întâmplă pentru că: Finanţele şi Justiţia sunt două portofolii, sunt două ministere, sunt două centre de putere executivă din România, asupra cărora în 20 de ani, sub o formă sau alta, au acţionat direct sau indirect cel mai puternic interesele partizane, interesele partinice şi interesele de grup. Or aici avem nevoie mai mult ca oricând de oameni care să aplice o anumită politică, să asume anumite valori, anumite principii, un program, dar care să fie în afara acestor influenţe, acestor presiuni, acestor dependeţe. De asemenea, am considerat că în domeniul sănătăţii şi în cel al agriculturii, două domenii cheie, cu gravă situaţie în prezent şi cu mari probleme, inclusiv în perspectivă, e nevoie în acest moment de persoane cu cea mai înaltă autoritate, nu provenind din activitatea politică sau din apartenența, ci provenind din activitatea academică, din activitatea managerială, din prestigiul pe care, în primul rând, în faţa comunităţii profesionale și de interese legitime pe care o conduc, să-l impună această activitate a lor. Acest guvern va avea un program, acest guvern are deja un program. La Delegația Permanentă, draft-ul, pe care îl cunoașteți deja, completat, revăzut, adăugit, va fi pus în discuția Delegației Permanente, asumat și supus aprobării Delegației împreună cu această echipă. Aceasta este explicația pentru care există cei patru independenți, dar subliniez, încă o dată, că, și cu prezența lor, este un guvern politic.

 

Jurnalist: Când veți ajunge la guvernare, ce se întâmplă cu portofoliul Turismului și Sportului?

 

Crin Antonescu: Există mai multe domenii, cum ar fi…nici n-aș începe cu Turismul și cu Sportul, ci aș începe cu Mediul, de exemplu, sau cu altele, care, evident că în măsura în care administrația de stat, executivul se implică, sub o formă sau alta se vor regăsi, probabil, la nivelul Agenției Naționale. Eu am vorbit însă și noi liberalii am vorbit despre nevoia de a restrânge structura birocratică a acestui stat, începând cu guvernul. Dacă Ungaria poate să aibă doar 8 ministere, dacă atâtea alte țări pot avea 10-11 ministere, cred că și România se poate concentra pe o formulă așa cum este aceasta cu 11 ministere, fără ca domenii precum cele pe care le-ați evocat să rămână, ca să spun așa, neadministrate.Dar așa cum vedeți și din formula guvernamentală, prin acel Minister al Infrastructurii Naționale există nevoia de politici coerente, nevoia de politici coordonate. De aceea există în viziunea pe care eu o propun partidului și pe care sper ca partidul s-o propună mai departe societății există și cele două poziții de viceprim-ministru. Una a ministrului Economiei și Finanțelor care coordonează zona ministerelor economice, ministerelor, agențiilor, secretariatelor de stat economice și legate de circuitul absorbției fondurilor europene sau a celei mai mari părți dintre acestea și zona cealaltă în care ministrul Educației, pentru prima dată văzut în poziția de viceprim-ministru într-un Guvern al României, să coordoneze Educație, Sănătate, Cultură, Muncă ș.a.m.d. Asta este explicația. Sigur că domeniile respective sunt importante și, în orice caz, Sportul, de pildă, sentimental, nu am cum să-l uit pentru că am fost într-o vreme (…) ministrul acestui domeniu.

 

Jurnalist: Ce valabilitate are acest Cabinet? Să ne spuneți până când e valabil, că nu cred că e bătut în cuie pentru toată activitatea a PNL. Și în al doilea rând, dacă cu acest Cabinet porniţi la negocieri cu PSD-ul?

 

Crin Antonescu: Da, e bine că aici putem să facem niște clarificări. Cabinetul acesta, echipa aceasta, dacă primește votul Delegației Permanente, este bătută în cuie. Este exclusă varianta în care Delegația Permanentă acum a partidului votează această formulă, Partidul Național Liberal ajunge la putere peste o săptămână sau peste doi ani şi cineva dintre acești oameni nu mai este ministru, ci apare altcineva. Aceştia sunt anunţaţi, la aceștia se uită oamenii. Atunci când oamenii vor vota vor avea în minte foarte clar că vor avea pe cutare la Sănătate, pe cutare la Finanțe, pe cutare la Justiție și este, în sensul acesta, un angajament de maximă seriozitate.

 

Jurnalist: Este valabil și pentru dumneavoastră?

Crin Antonescu: Este valabil, evident, și pentru mine. Mai departe. Noi, la Delegația Permanentă de săptămâna viitoare, vom adopta un program şi o echipă guvernamentală ale Partidului Național Liberal. În integralitatea lor, acest program și această echipă devin realitate în momentul în care Partidul Național Liberal, în urma unor alegeri, este în situația de a forma singur guvernul.

Dacă este vorba de ipoteza guvernului de criză, pe care și noi, și cei din PSD și cei din Partidul Conservator am evocat-o, sigur că discuţiile continuă pentru că noi încercăm să punem capăt dezastrului guvernării actuale printr-un guvern de criză, dacă o moțiune de cenzură va avea succes, și după aceea vom încerca să facem alegeri anticipate, este foarte clar că acolo elementele de program, cum știți, se negociază, pentru că este vorba de un guvern de coaliție, de criză, de criză, dar e de coaliție, și, în schimb, în ceea ce priveşte portofoliile care vor reveni Partidului Național Liberal, ele vor fi ocupate de aceşti oameni. Acești oameni nu înseamnă că sunt niște oameni de sacrificiu pentru un guvern de criză sau că sunt niște oameni care numai atunci când vom face noi singuri guvern vor veni la putere.

Când Partidul Național Liberal, sub o formulă sau alta, într-un guvern de coaliţie sau singur, înainte de alegeri sau după alegeri, alegeri anticipate, va ajunge la putere, portofoliile care îi revin vor fi deţinute de aceşti oameni, ca să fie foarte limpede. Sigur că mai există o problemă și anume aceea că eu am formulat aici varianta noastră privitoare la structura guvernului. Noi azi avem un guvern cu 16 ministere, dacă nu greşesc, aici e o formulă cu 11. Sigur că asupra structurii va trebui să discutăm şi cu ceilalţi parteneri. Dar, repet, asta e viziunea noastră și ca într-un joc de puzzle, dacă vreți, acestea sunt piesele noastre.

 

Jurnalist: De ce vicepreședinți cu greutate la Congresul ultim, cum ar fi Varujan Vosganian, Relu Fenechiu, Dan Radu Rușanu nu se regăsesc pe lista guvernului?

 

Crin Antonescu: Niciodată toţi oamenii valoroşi şi toţi oamenii în stare de a fi miniștri nu se regăsesc într-un guvern. Niciodată un guvern, chiar dacă nu ar fi restrâns, ci foarte lărgit, așa cum au fost atâtea guverne în România, n-au putut cuprinde pe toți cei care aveau aspirații și poate chiar pretenții justificate să facă parte din guvernele respective.

În acest moment, ceea ce eu cred că trebuie să primeze şi ceea ce a primat în criteriile mele nu a fost poziţia în partid, nu a fost susţinerea în partid, ci a fost argumentul de credibilitate, de noutate, dacă vreți, cel care să poată să dea societăţii româneşti speranţa şi convingerea că în România mai există şi alţi oameni decât cei pe care îi cunoaştem. Oamenii pe care i-ați numit, în frunte cu Varujan Vosganian, căruia eu îi port o prețuire cu totul deosebită, și care, de altfel, în formula de conducere a partidului pe care eu am alcătuit-o și am supus-o spre vot la congresul din urmă, este într-o poziție informală de număr 2 în partid, primul dintre vicepreședinți, dacă vreți, într-o ordine informală, este un om ca și atâția alții din fostul guvern, din Guvernul Tăriceanu, despre a cărui valoare politică, despre a cărui prestație la guvernare, eu am o părere în general bună. Ceea ce cred că este nevoie în acest moment și ceea ce Partidul Național Liberal trebuie să fie primul care poate să ofere este o deschidere a unui partid politic către societate într-un alt mod şi cu oameni noi și cu oameni la care să primeze anumite criterii și nu altele. Din acest punct de vedere, oamenii vechi de partid, oamenii cu relaţii naturale, normale, foarte puternice nu au fost în primul rând în vederile mele tocmai pentru că eu cred că astăzi societatea românească are nevoie de un alt tip de legitimare din partea clasei politice. Eu nu pot și sper că Partidul Național Liberal înţelege că nu mai poţi fi credibil făcând guverne ca Partidul Democrat, explicând că ai pus pe domnul ‘x’ la Finanţe sau pe domnul ‘y’ la Muncă pentru că e susţinut de patru filiale sau de şapte sau de 10 sau pentru că este omul domnului ‘x’ sau domnului ‘y’. Niciunul din aceşti oameni din această listă nu stă sub suspiciunea sau sub certitudinea că e acolo pentru că e omul lui Antonescu, lui Tăriceanu, lui Ruşanu, al lui Patriciu, al cui vreți dumneavoastră dinăuntrul partidului sau din afara partidului. În zona guvernamentală se manifestă valoarea, capacitatea unui om politic. Varujan Vosganian, ca şi Călin Popescu-Tăriceanu, ca şi alţi colegi, pot fi foarte bine oricând în ipoteza câştigării alegerilor, că despre asta vorbim, preşedinţi ai Camerelor la experiența, la cultura, la valoarea lor politică și cred că aceste lucruri sunt unele care se vor așeza într-un mod natural și într-un mod benefic pentru ceea ce așteaptă societatea de la noi și pentru noi înșine ca partid.

 

Jurnalist:Veți miza pe un vot în bloc pe lista guvernului, ca la Congres, sau va fi fiecare ministru luat în parte și analizat la Delegație?

Crin Antonescu: Este un vot pe care, în urma mandatului, îl voi solicita împreună cu această echipă, în fruntea acestei echipe și va fi un vot pentru această echipă sau împotriva acestei echipe.

 

Jurnalist: Promovând acești independenți în guvern, nu cumva acreditați ideea că PNL nu are resursă umană, ceea ce ați criticat la PDL?

 

Crin Antonescu: Eu am criticat la PDL faptul că au dovedit că nu au resurse umane de o anumită anvergură şi o anumită calitate şi că ne-au adus nişte domni care se uită atunci când sunt câte doi unul la altul, când sunt întrebaţi ceva. Faptul că PNL atrage sau convinge nişte oameni de mare valoare profesională, de mare anvergură să intre într-un guvern al Partidului Național Liberal înseamnă că e un partid deschis, înseamnă că este un partid onorabil și înseamnă că este un partid ale cărui idei, ale cărui valori, al cărui program îi poate convinge pe aceşti oameni. Eu cred, deci, că e un câştig pentru partid şi nicidecum un semn de slăbiciune.

Jurnalist: Vor fi obligați viitorii miniștri să se înscrie în partid?

Crin Antonescu: Categoric nu. Păi dacă se punea problema obligației de a fi înscriși, nu vă spuneam acum că nu sunt membrii ai Partidului Național Liberal. Nu. Nu am nevoie de un ministru al Justiției care să fie membru al partidului Național Liberal. Există în Partidul Național Liberal oameni care ar fi putut fi miniștri ai Justiției. Tudor Chiuariu a fost și este un om capabil, un jurist foarte bun, chiar dacă tânăr. E un om a cărui imagine a fost lovită și nici până în ziua de azi nu s-a dovedit ceva împotriva lui și nici n-au plătit în vreun fel cei care i-au afectat imaginea. Avem, de asemenea, oameni care sunt în Parlament – Ciprian Dobre, Alina Gorghiu și alții, care sunt juriști de calitate, juriști de valoare. În acest moment însă, societatea este neîncrezătoare. Societatea nu mai vrea să vadă că cineva devine ministrul Justiției pentru că e un bun jurist, dar dacă nu ar fi fost membru al unui partid politic și legat de conducerea unui partid politic, nu devenea. Așa încât, nu vor fi absolut deloc obligați acești oameni să se înscrie în partidul Național Liberal. Vor fi obligați, dacă vor deveni miniștri, să facă o politică pentru care Partidul Național Liberal ia mandat și ia voturi de la electoratul României.

 

Jurnalist: Spuneați că nu există suspiciunea că în spatele unui om s-ar afla cineva sau că cineva din acest guvern din umbră este omul cuiva. Aș vrea să vă întreb dacă nu cumva există această suspiciune în cazul Eduard Hellvig, despre care noi știm că vă este consilier personal.

Crin Antonescu: Domnul Eduard Hellvig este un om pe care eu îl cunosc de multă vreme, este un om care are calitățile necesare într-o poziție foarte grea, asta este aprecierea mea. Eu îi cunosc activitatea și de la Bruxelles. Îi cunosc, dacă vreți, formatul de mentalitate, și faptul că noi am colaborat și că domnia sa este consilier al președintelui Partidului Național Liberal nu înseamnă deloc că este omul meu. Și generalul Dobrițoiu, care este o somitate în lumea militară, este consilierul președintelui Partidului Național Liberal. În cursul campaniei electorale, profesorul Andrei Marga a fost consilier pe aceste teme și am fost foarte onorat și sunt foarte onorat de susținerea, de colaborarea acestor oameni. Nu în sensul acesta vorbesc de omul lui cutare, pentru că eu cu domnul Eduard Hellvig nu am făcut nici între noi, nici cu alții, nici cu terți, vreo afacere, nu suntem asociați în vreo firmă. Nu eu l-am adus de pe stradă sau știu și eu de unde pe Eduard Hellvig în politică. El este un om care a avut propria lui carieră, chiar dacă nu foarte spectaculoasă. În acelașii timp, este un om tânăr și vă rog să vă gândiți că prima mea grijă, o spun deschis, ca la un asemenea minister care concentrează resurse bugetare enorme în raport cu bugetul României și care, de asemenea, are potențial de atragere a unor fonduri europene dintre cele mai semnificative, prima mea grijă a fost să propun un nom care să nu fie legat de grupuri de interese dinăuntrulpatridelor, care se constituie în mod natural, care nu sunt ilegale, dar care înseamnă un sistem de mentalități și de dependențe care au domninat politica în România. Asta nu înseamnă deloc că Eduard Hellvig este omul meu.

 

Jurnalist: Pentru claritate, Cabinetul alternativ, prezentat astăzi, este valabil și după alegerile generale din 2012.

Crin Antonescu: Categoric. Deci, el este valabil pentru prima ocazia în care Partidul Național Liberal accede la guvernare. Nu știu, cum nu știți nici dumneavoastră, când va fi această primă ocazie, dar categoric și de principiu dacă nu cade acest guvern, dacă nu se reușește cu moțiunea de cenzură, deci nu se reușește cu anticipate, termenul nostru maxim, să săun așa, este acela al alegerilor generale din 2012.

 

Jurnalist: Până la alegerile din 2012 sau când or fi, care va fi activitatea concretă a acestui guvern?

 

Crin Antonescu: Eu sunt absolut convins că, asta nu depinde, evident, numai de mine și de dânșii, ci depinde și de dumneavoastră, acești oameni, de aceea am insistat și am ținut atât de mult la această premieră în viața politică românească, ei vor funcționa așa cum funcționează în modelul mamă, în modelul englez, și anume ca niște purtători principali de mesaje pe domeniile respective ale partidului, ca niște oameni care, desigur, împreună și cu alții, dar ei în primul rând, să participe la dezbaterea publică în jurul marilor teme ale administrației și guvernării României și care, tocmai pentru că sunt desemnați, de asta se numesc în Anglia miniștri din umbră. La noi le-am zis alternativi și aș evita termenul umbră pentru că are niște conotații pe care, mă rog, de la fanarioți încoace, le știți, pentru ca lumea să-i vadă. Să-l vadă nu doar pe ministrul în exercițiu, să-l vadă și pe posibila sa alternativă și atunci când va vota să aibă aceste elemente în plus de comparație, de cântărit, de evaluare. Poate că vă par idealist și aș fi onorat. Numai că eu nu-mi imaginez prin asta că toți cetățenii cu drept de vot se vor uita la dezbateri care, asta ar fi prima naivitate să-mi închipui eu că vor fi organizate ca la BBC de acum încolo. Nu, se va discuta în continuare cum a sughițat domnul Băsescu, cine a mai fost arestat, e firesc, nu sunt ironic. Dar dezbaterile pe conținut, atâtea câte sunt, și ele, după părerea mea, se vor înmulți, pentru că e din ce în ce mai limpede că în România e nevoie de soluții, că oamenii așteaptă soluții și pentru că oamenii așteaptă soluții evident că și dumneavoastră, ca jurnaliști, veți răspunde așteptării oamenilor. În sensul acesta, asta trebuie să facă ei. Sigur că în acelașii timp, într-o foarte strânsă cooperare cu comisiile de specialitate din partid, unii sunt și președinții acelor comisii, nu toți, vor adapta, vor actualiza și programul și discursul partidului pe diferite domenii, pentru că vorbim de programe, sigur, programul este un cadru, vorbim de anumite soluții, dar când vorbim, de pildă, de cifre, când vorbim de situația financiară, când vorbim de orice tip de deficit, situația, după cum vedeți, este foarte schimbătoare. Una era situația și unele erau soluțiile la începutul lui 2009, altele la începutul lui 2010.(…) Deci, acești oameni, practic, vor funcționa în oglindă și vor funcționa cu toată răspunderea în monitorizarea și în crearea de alternative la politicile publice din România. Nu vă așteptați la oameni care să vină și să facă scandal cu miniștri titulari. Nu cred că vreunul din acești oameni are abilități speciale de polemici așa cum ne-am obișnuit și nu este vreun animator de scandal. Sunt însă niște oameni care, cu toată seriozitate, pe conținut să discute și să confrunte politici publice în România.

 

Jurnalist: Până în acest moment, în privința moțiunii de cenzură pe care o pregătiți alături de social-democrați și conservatori, nu aveți, din ceea ce am înțeles până acum, nici un semn concret și din partea altor parlamentari care să vă susțină în acest demers?

 

Crin Antonescu: Ba în ce ne privește există … eu vorbesc de ceea ce discutăm noi sau am discutat noi – există câţiva parlamentari care doresc să stăm de vorbă şi vom sta. Repet însă, Partidul Național Liberal nu face o politică de racolări, nu caută sau nu acceptă să ia oricum pe oricine, nici măcar pentru că avem acest obiectiv al moţiunii de cenzură. Facem tot ce ne stă în putinţă ca moţiunea să treacă, dar nu cu preţul compromiterii ideii de om politic, ideii de parlamentar şi ideii de partid. Există nişte discuţii, există câţiva oameni din majoritate.

 

Jurnalist: La negocierile cu PSD, veți merge cu propunerea de premier Crin Antonescu?

 

Crin Antonescu: Nu. Asta este o formulă a Partidului Național Liberal. E foarte clar că dacă vom ajunge să discutăm și să finisăm un program minimal, un program de criză, un program comun, atunci când vom discuta despre primul ministru va trebui găsită o soluție, așa cum am spus, de independent. Nu e de imaginat, cred, acest guvern cu un premier PNL sau cu un premier PSD, nici chiar cu un premier conservator.

 

(…)

Jurnalist: Cum comentați intenția PDL de a modifica Legea referendumului?

 

Crin Antonescu: PDL este într-o derută completă. PDL-ul pare a nu înțelege nici în al 12 ceas că este un partid care are răspunderi față de România, nu față de Traian Băsescu și câțiva apropiați ai săi. E un partid care refuză, practic, realitatea. E un partid care nu se mai preocupă de realitate și care, în afară de a drena, în continuare, ce a mai rămas din banii publici către conturile firmelor și prietenilor de partid nu mai face altceva. Și atunci sigur că discutăm despre situația pensionarilor în anul 2030. Înainte de ’89 auzeam planuri de genul acesta pe câte 50 de ani, pe câte trei cincinale. Au plecat din realitate și e foarte grav pentru că asta înseamnă, de fapt, că România e doar o țară jefuită și nicidecum guvernată. Deci nu e guvernată de niște oameni corupți, asta s-a mai întâmplat. Este pur și simplu jefuită de niște iresponsabili și deloc guvernată în sensul unei acțiuni politice și administrative cu noimă, cu oarecare criterii și cu oarecare ținte, orizonturi.

Sursa: CrinAntonescu.ro


Anunțuri

Un răspuns to “Guvernul alternativ al Partidului National Liberal”

  1. Elisabeta Dervisi Says:

    Asa sa va ajute Dumnezeu sa conduceti Romania cat mai curand! Iar in locul lui Basescu sa-l vedem pe REGELE NOSTRU. Altfel, se va goli tara de toti oamenii care stiu si pot sa munceasca profitabil, fara sa fure.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Sociollogica

"Istoria ne legitimeaza ca singurele partide autentice de centru-dreapta", Crin Antonescu

Carl Schmitt Studien

"Istoria ne legitimeaza ca singurele partide autentice de centru-dreapta", Crin Antonescu

%d blogeri au apreciat asta: