Alea iacta est. Campania electorala a inceput in forta. La numai 10 minute dupa dizolvarea parlamentului regional din Düsseldorf, crestindemocratii din Renania de Nordwestfalia (CDU NRW) prezentau afisele de precampanie. Sloganul de precampanie: „Bancruta de stat sau un viitor pentru copii nostri?”. Aluzia bancrutei de stat se referea desigur la deficitele publice operate de executivul regional social-ecologist.
Conform tabloului electoral prezentat de sondajul Infas dimap strategia electorala a Uniunii Crestindemocrate este obtinerea celor mai multe voturi valabil exprimate. Liderul locomotiva va fi Norbert Röttgen, ministrul protectiei mediului in cabinetul Merkel.
Liberalii vor avea doi lideri de campanie. Lista va fi deschisa de Daniel Bahr, ministrul sanatatii in cabinetul Merkel si de catre Christian Lindner. Bahr se va ocupa de zona Westfalia, Lindner va acoperi zona Rhein-Ruhr. In cifre totale cei 181 candidati liberali trebuie sa obtina in medie cca. 3.500 de voturi valabil exprimate pentru a se regasi in parlamentul regional.
Miscarea Ecologista se afla pe val. In sondaje ecologistii sunt masurati intre 14 si 17%. Optiunea de coalitie este simpla: reinoirea unui nou acord guvernamental cu socialdemocratii.
Socialdemocratii targeteaza cu toata forta castigarea alegerilor abticipate. In viziunea socialdemocratilor unicul partener de coalitie sunt ecologistii.
Situatia se va complica insa in cazul in care Noua Stanga, Partidul Piratilor si Liberalii reusesc sa treaca de pragul electoral de 5% si viitorul legislativ va avea sase partide. In acest caz formula de coalitie va fi probabil o coalitie crestin-liberal-ecologista sau o coalitie intre socialdemocrati, ecologisti si Partidul Piratilor. Renania de Nordwestfalia figureaza in aceste alegeri asemanator unui laborator politic.
Alegerile regionale in cifre:
– organizarea alegerilor va costa circa 50 de milioane euro,
– bugetele de campanie ale celor sase partide concurente cuprinde suma de 15 de milioane euro
– la urne sunt asteptati 13.250.000 de votanti, dintre care 125.000 de cetateni germani originari din Romania,
– in campania electorala se vor implica peste 250.000 de membri si voluntari de campanie,
– interesul media este enorm, peste 5.000 de jurnalisti print si 1.500 de posturi radio si tv vor relata despre campania electorala,
– in campania se vor implica toti liderii de partid, inclusiv cancelarul german Angela Merkel,
– panotajul si publicitatea electorala este permisa din data de 14 aprilie,
– incepand de luni 16 aprilie se poate uzita de procedura votului prin corespondenta,
(va urma)
Lasă un răspuns